Eluviis ja käitumine – tervisemõjuriks toitumiskäitumine ja kehaline aktiivusus

Taaskord toitumise ja liikumise aines tehtud ülesande põhjal jagaksin oma kogemust, kuidas oli 7 päeva oma toitumist ja liikumist jälgida ja milliseid järeldusi sellest tegin. Tuli kasutada ka Nutridata programmi.


Toitumise ja kehalise aktiivsuse kaardistamine on minu jaoks suhteliselt igapäevane tegevus juba aastaid- lihtsalt enda jaoks, loomaks rutiini ja ülevaadet enda liikumisest ja toitumisest. Seega seda koduülesannet tehes oli minu põhiline õpikoht just Nutridata programmi juures- see oli minu jaoks täiesti uus ja esialgu ausalt öeldes küllaltki keeruline. (Isiklikult kasutan toitumise ja päevase kaloraaži arvutamiseks Myfitnesspal rakendust ja see on minu arvates tunduvalt käepärasem- ilmselt ka seetõttu, et olen sellega harjunud).

Võtsin eesmärgiks tutvuda Nutridataga ja lisaks tegin tavapärasest rohkem pilte oma toidust, et mul oleks oma toidulauast ka visuaalne ülevaade, sest see aitab sageli paremini näha toidulaua mitmekesisust. Toitumine oli nädala jooksul minu jaoks eesmärgipärane ja vastavuses päevase energiavajadusega- mõnel päeval oli isegi raske oma õhtusööki lõpuni süüa, sest oli tunne, et kõht on juba täis ning seetõttu sõin vähem. Viimasel päeval, mida analüüsisin käisin ka sünnipäeval, mistõttu tükk kooki ja mõned suupisted tuli arvestada enda tavapärase lõunasöögi asemele, kuid see ei osutunud probleemiks ja suures pildis kulges minu nädal toitumise vaatenurgast hästi. Sain toidust kätte kõik vajalikud rasvad, valgud ja süsivesikud ning toitumine oli mitmekesine ja tasakaalustatud.

Liikumise ja kehalise aktiivsuse suhtes oli mul samuti tegus nädal. Iganädalasest treeningi 4-5 korda jõusaalis ja sellele lisaks proovin liikuda veel värskes õhus ja jalutada. Kuna ilmad läksid aina ilusamaks, siis oli mul see võimalus ka olemas ning sain mõnusalt samme koguda. Mõnel päeval kui oli pikem koolipäev, siis jäi samme vähemaks, kuid see oli ka paratamatus, sest lihtsalt ei jõudnud rohkem. Sellel nädalal kui oma kehalist aktiivsust analüüsisin tundsin, et sooviksingi vahelduseks rohkem looduses trenni teha- joosta, jalutada jne. Tundsin, et värskes õhus liikumine andis päevale nii palju juurde ja energiat oli rohkem. Nutridata liikumisprogrammi järgi oli samuti kõik normide kohane, seega läks mul päris hästi.

Kokkuvõtteks oli väga asjakohane ülesanne ja hea oli vahelduseks veel rohkem ennast analüüsida.


Lõpetuseks mõned pildid minu toidulaualt ja tabel minu liikumisharjumustest. 13.03-19.03.























Kommentaarid

Populaarsed postitused